Všeobecné obchodné podmienky e-shopu REMARK interiér s.r.o.
Definície
1.1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“) sú zmluvou uzatváranou na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu www.remarkstore.sk, ktorá upravuje práva a povinnosti zmluvných strán, podmienky nákupu a platby za tovar, spôsob dodania, uplatnenie reklamácií a odstúpenie od zmluvy, ako aj ďalšie aspekty súvisiace s predajom tovaru prostredníctvom e-shopu.
1.2. Internetový obchod (ďalej len „E-shop“) je elektronický obchod prevádzkovaný na webovej stránke www.remarkstore.sk, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci – či už registrovaný alebo neregistrovaný – nakupovať produkty ponúkané Predávajúcim.
1.3. Predávajúci je spoločnosť REMARK interiér s.r.o., so sídlom Hospodárska 39, 921 01 Piešťany, IČO: 36252948, DIČ: 2021607060, IČ DPH: SK2021607060, zapísaná v obchodnom registri Slovenskej republiky, ktorá prevádzkuje internetový obchod a predáva tovar v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky.
1.4. Kupujúci je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá spĺňa podmienky podľa článku 2.4 týchto Podmienok a ktorá si objednala tovar
prostredníctvom E-shopu.
1.5. Kúpna zmluva je zmluva uzatvorená medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktorú tvorí objednávka tovaru vykonaná Kupujúcim cez E-shop a tieto Všeobecné obchodné podmienky, ktoré sú jej neoddeliteľnou súčasťou.
Všeobecné ustanovenia
2.1. Na základe kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu objednaný tovar a previesť na neho vlastnícke právo k tomuto tovaru, a Kupujúci sa zaväzuje objednaný tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie v súlade s týmito Podmienkami.
2.2. Kupujúci potvrdzuje svoj súhlas s týmito Podmienkami ich prečítaním a zaškrtnutím políčka „Prečítal(a) som si a súhlasím s Obchodnými podmienkami a Zásadami ochrany osobných údajov“. Takto potvrdené Podmienky predstavujú záväzný právny dokument medzi Kupujúcim a Predávajúcim (ďalej len „zmluvné strany“), ktorý upravuje ich práva a povinnosti, podmienky nákupu a platby za tovar, spôsob dodania, postup pri uplatňovaní reklamácií a odstúpení od zmluvy a ďalšie aspekty predaja tovaru prostredníctvom e-shopu www.remarkstore.sk.
2.3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek meniť, dopĺňať alebo upravovať tieto Podmienky v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zmeny nadobúdajú účinnosť ich zverejnením v E-shope a vzťahujú sa len na zmluvy uzatvorené po ich zverejnení.
2.4. Právo nakupovať v E-shope majú registrovaní aj neregistrovaní Kupujúci, ktorí sú:
2.4.1. plnoleté fyzické osoby s plnou spôsobilosťou na právne úkony;
2.4.2. právnické osoby;
2.4.3. oprávnení zástupcovia vyššie uvedených osôb.
2.5. Schválením týchto Podmienok Kupujúci potvrdzuje, že má právnu spôsobilosť na uzatvorenie kúpnej zmluvy a oprávnenie nakupovať v E-shope www.remarkstore.sk.
2.6. Predaj prostredníctvom E-shopu sa realizuje na území Slovenskej republiky. Dodanie mimo územia SR sa riadi osobitnými podmienkami, ktoré sú uvedené na stránke alebo dohodnuté individuálne s Kupujúcim.
Práva kupujúceho
3.1. Kupujúci nakupuje tovar v E-shope v súlade s týmito Podmienkami a v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
3.2. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie je potrebné oznámiť Predávajúcemu písomne, napríklad e-mailom na adresu store@remarkinterier.sk s uvedením čísla objednávky a označením tovaru, ktorého sa odstúpenie týka.
3.3. Právo na odstúpenie od zmluvy sa uplatňuje v súlade s § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.
3.4. Kupujúci môže využiť právo na odstúpenie od zmluvy len vtedy, ak sú splnené nasledovné podmienky:
3.4.1. Tovar musí byť v pôvodnom, nepoškodenom obale (okrem prípadov, keď je potrebné obal rozbaliť kvôli kontrole veci).
3.4.2. Tovar nesmie byť zmontovaný ani čiastočne zmontovaný.
3.4.3. Tovar nesmie byť poškodený (napr. chemikáliami, vodou alebo mechanicky).
3.4.4. Tovar nesmie javiť známky opotrebenia a musí mať zachovaný obchodný vzhľad (nepoškodený štítok, ochranné fólie atď. – neplatí pri vrátení vadného tovaru).
3.4.5. Tovar musí byť kompletný, v rovnakom stave a konfigurácii, v akej bol doručený.
3.4.6. V prípade, že dôvodom vrátenia je vada tovaru, Predávajúci zabezpečí výmenu za bezchybný tovar na svoje náklady alebo vráti kupujúcemu zaplatenú sumu po prijatí tovaru späť.
3.4.7. V prípade vrátenia tovaru bez vady znáša náklady na dopravu Kupujúci.
3.4.8. Kupujúci je povinný predložiť doklad o kúpe (faktúru, potvrdenie objednávky).
3.4.9. Predávajúci vráti Kupujúcemu zaplatenú sumu do 14 dní od doručenia vráteného tovaru, pokiaľ sa nedohodnú inak.
3.5. Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar v prípadoch, keď bol tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, prispôsobený jeho osobným potrebám alebo ide o tovar vyrobený na mieru, ktorý nie je predvyrobený (napr. nábytok s individuálne zvoleným poťahom, rozmerom alebo funkciou). Taktiež nie je možné odstúpiť od zmluvy v iných prípadoch vymedzených zákonom.
Povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je po vytvorení objednávky v E-shope povinný zaplatiť kúpnu cenu za tovar a prevziať ho v súlade s týmito Podmienkami.
4.2. Kupujúci sa zaväzuje neposkytovať svoje prihlasovacie údaje do E-shopu tretím osobám. V prípade straty alebo zneužitia prihlasovacích údajov je povinný bezodkladne, najneskôr do 1 dňa, informovať Predávajúceho.
4.3. Kupujúci je povinný bezodkladne aktualizovať svoje registračné údaje a informácie vo svojom zákazníckom účte, pokiaľ dôjde k ich zmene.
4.4. Po doručení zásielky je Kupujúci povinný tovar riadne skontrolovať a v prípade zistenia poškodenia zásielky, viditeľných vád, zámene tovaru alebo iných nezrovnalostí, bezodkladne kontaktovať Predávajúceho e-mailom na store@remarkinterier.sk, alebo telefonicky na čísle uvedenom na stránke E-shopu.
4.5. Kupujúci je pri preberaní tovaru povinný skontrolovať jeho stav a kvalitu. V prípade viditeľného poškodenia zásielky je potrebné túto skutočnosť zaznamenať do preberacieho protokolu dopravcu, ideálne s fotodokumentáciou. Skryté vady, ktoré nebolo možné zistiť pri prevzatí, je Kupujúci povinný nahlásiť čo najskôr po ich zistení.
4.6. Náklady na vrátenie tovaru bez vady znáša Kupujúci. V prípade vrátenia tovaru z dôvodu vady alebo nesúladu s objednávkou znáša náklady Predávajúci.
Práva predávajúceho
5.1. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť minimálnu hodnotu objednávky, ktorá je podmienkou jej spracovania. Aktuálna výška minimálnej objednávky je zverejnená v E-shope.
5.2. Predávajúci má právo dočasne alebo trvalo pozastaviť prevádzku E-shopu, meniť jeho obsah alebo štruktúru, obmedziť funkčnosť alebo počet registrovaných používateľov bez predchádzajúceho upozornenia. O takýchto zmenách bude Predávajúci informovať oznámením v E-shope alebo prostredníctvom oznámenia v zákazníckych účtoch. V prípade, že dôjde k ukončeniu prevádzky E-shopu, budú všetky už potvrdené objednávky riadne vybavené alebo bude Kupujúci informovaný o ďalšom postupe.
5.3. Predávajúci má právo kedykoľvek upraviť alebo doplniť tieto Podmienky v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zmeny nadobúdajú účinnosť ich zverejnením v E-shope. Kupujúci bude o zmenách informovaný pri najbližšom prihlásení do svojho účtu.
Povinnosti predávajúceho
6.1. Predávajúci sa zaväzuje zabezpečiť funkčnosť E-shopu vrátane možnosti registrácie, vytvorenia objednávky, platby a doručenia objednaného tovaru.
6.2. Predávajúci sa zaväzuje doručiť objednaný tovar na adresu uvedenú Kupujúcim, v súlade s podmienkami uvedenými v týchto Podmienkach a na stránke E-shopu.
6.3. V prípade, že Predávajúci nebude schopný dodať objednaný tovar, je povinný informovať Kupujúceho a ponúknuť mu náhradný tovar rovnakých alebo podobných vlastností. Ak Kupujúci náhradný tovar odmietne, Predávajúci mu vráti zaplatenú sumu do 14 dní od oznámenia, ak bola platba za tovar už uskutočnená.
Registrácia kupujúceho a uzatvorenie kúpnej zmluvy
7.1. Kupujúci môže nakupovať v E-shope po registrácii v systéme E-shopu na adrese www.remarkstore.sk alebo aj bez registrácie, a to v súlade s týmito Podmienkami.
7.2. Detailný popis konkrétneho tovaru a podmienky jeho nákupu si Kupujúci môže prezrieť kliknutím na názov alebo obrázok produktu. V prípade tovarov s obmedzeným množstvom je táto informácia uvedená v popise produktu. Pokiaľ je uvedené, že ide o tovar s limitovanou dostupnosťou, odporúčame Kupujúcemu, aby Predávajúceho pred vytvorením objednávky kontaktoval. V prípade, že Kupujúci Predávajúceho nekontaktuje a objedná tovar, ktorý nie je dostupný alebo ktorého množstvo nestačí na splnenie objednávky, situácia sa rieši podľa bodu 6.3 týchto Podmienok.
7.3. Na uskutočnenie nákupu vytvorí Kupujúci objednávku podľa inštrukcií uvedených v nákupnom procese. Registrovaný Kupujúci môže celý proces vykonať po prihlásení do svojho účtu v E-shope.
7.4. Kúpna zmluva medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa považuje za uzatvorenú v momente potvrdenia objednávky, t. j. keď sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
7.4.1. Kupujúci si vytvorí nákupný košík podľa pokynov uvedených v E-shope.
7.4.2. Kupujúci zadá správne údaje pre doručenie.
7.4.3. Predávajúci potvrdí objednávku a informuje o tom Kupujúceho.
7.4.4. Kupujúci vykoná platbu a Predávajúci túto platbu prijme.
7.5. Zmluva sa uzatvára výlučne na tie tovary, ktoré sú uvedené v potvrdení objednávky. Kúpna zmluva sa považuje za splnenú okamihom riadneho dodania tovaru Kupujúcemu v súlade s týmito Podmienkami a platnou legislatívou Slovenskej republiky.
7.6. Dodacia lehota tovaru sa líši v závislosti od konkrétneho produktu a je uvedená pri jeho popise na webovej stránke. Lehota na dodanie začína plynúť odo dňa prijatia platby za objednávku.
7.7. Každá kúpna zmluva uzatvorená medzi Kupujúcim a Predávajúcim je evidovaná a archivovaná v databáze E-shopu. Registrovaný Kupujúci má možnosť zobraziť si históriu svojich objednávok po prihlásení do svojho účtu v E-shope.
Ceny tovaru, platobné podmienky a lehoty
8.1. Cena každého tovaru ponúkaného v E-shope je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Ceny sú zobrazené v mene euro (EUR). Cena uvedená pri jednotlivom produkte je platná v čase vytvorenia objednávky. Náklady na dopravu nie sú zahrnuté v cene tovaru a sú uvedené samostatne pri každom produkte alebo v súhrne objednávky. Náklady na dopravu hradí Kupujúci, ak nie je dohodnuté inak.
8.2. V prípade, že Predávajúci z vážnych dôvodov nemôže dodať objednaný tovar (napr. výpadok výroby, chybný skladový stav), môže Kupujúcemu ponúknuť náhradný tovar s podobnými vlastnosťami. Kupujúci bude o tejto skutočnosti informovaný prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré uviedol pri objednávke (telefonicky, SMS alebo e-mailom). Ak Kupujúci s náhradným tovarom nesúhlasí, Predávajúci mu vráti už zaplatenú sumu do 14 dní, ak bola platba vykonaná vopred.
8.3. Kupujúci môže cenu za tovar uhradiť jedným z nasledujúcich spôsobov:
8.3.1. bankovým prevodom ako platbu vopred prostredníctvom svojho internetového bankovníctva. Pri platbe týmto spôsobom je Kupujúci povinný uviesť číslo objednávky ako variabilný symbol. Platba sa realizuje na bankový účet Predávajúceho, ktorý je uvedený pri potvrdení objednávky alebo v pokynoch na úhradu. Za bezpečnosť platobného prevodu zodpovedá príslušná banka, keďže všetky transakcie prebiehajú v rámci jej systému elektronického bankovníctva.
8.3.2. V hotovosti pri osobnom odbere tovaru na prevádzke alebo pri doručení vlastnou dopravou Predávajúceho. Kupujúci uhradí cenu tovaru v plnej výške pri prevzatí a Predávajúci je povinný vydať riadny pokladničný doklad v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
8.3.3. Platba kartou – prostredníctvom platobnej brány na e-shope alebo platobným terminálom pri osobnom odbere. V prípade online platby kartou prebieha transakcia cez zabezpečené rozhranie poskytovateľa platobných služieb. Predávajúci nezodpovedá za prípadné zneužitie platobných údajov treťou stranou mimo jeho vplyvu.
8.4. V prípade voľby platby podľa bodu 8.3.1 sa Kupujúci zaväzuje uskutočniť platbu vopred. Platba sa považuje za uskutočnenú omentom pripísania celej sumy na účet Predávajúceho.
Nákup na splátky (leasingová zmluva)
9.1. Kupujúci môže uhradiť cenu tovaru aj formou splátkového predaja (leasingu), ak si zvolí túto možnosť počas objednávky a uzatvorí s príslušným poskytovateľom splátkového financovania samostatnú zmluvu.
9.2. Leasingová zmluva môže byť uzatvorená len s Kupujúcim, ktorý:
9.2.1. je plnoletá fyzická osoba vo veku od 21 do 73 rokov,
9.2.2. má trvalý pobyt v Slovenskej republike,
9.2.3. má pravidelný čistý mesačný príjem vo výške minimálne 200 EUR.
9.3. Kupujúci a Predávajúci môžu uzatvoriť leasingovú zmluvu v hodnote od 50 EUR do 15 000 EUR. V rámci leasingu môže byť dohodnutá aj povinnosť zložiť zálohu.
9.4. Splátkové zmluvy sa uzatvárajú s dobou splatnosti od 6 do 60 mesiacov.
9.5. Na uzatvorenie splátkovej zmluvy je Kupujúci povinný predložiť tieto doklady:
9.5.1. platný občiansky preukaz alebo cestovný pas,
9.5.2. potvrdenie o príjme alebo iný dokument podľa požiadaviek poskytovateľa leasingu (napr. potvrdenie o poberaní dôchodku, príslušné preukazy alebo výmer).
9.6. Po potvrdení objednávky bude Predávajúci kontaktovať Kupujúceho telefonicky a dohodne s ním podmienky splátkovej zmluvy v spolupráci s leasingovým partnerom.
9.7. Kupujúci, ktorý uzatvoril leasingovú zmluvu, má právo splatiť úver predčasne bez akýchkoľvek sankcií alebo dodatočných poplatkov, v súlade s podmienkami leasingového partnera.
Zľavy a darčekové poukazy
10.1. Predávajúci má právo podľa vlastného uváženia organizovať marketingové kampane, zľavové akcie, výpredaje, cenové zvýhodnenia a podobne.
10.2. Predávajúci má právo jednostranne a bez predchádzajúceho upozornenia upraviť podmienky prebiehajúcich akcií alebo ich úplne zrušiť. Zmeny nadobúdajú účinnosť momentom ich zverejnenia a nevzťahujú sa na objednávky, ktoré boli uskutočnené pred zmenou podmienok. Aktuálne informácie o akciách sú dostupné na webovej stránke E-shopu a môžu byť zverejnené aj prostredníctvom iných komunikačných kanálov Predávajúceho.
10.3. Predávajúci je oprávnený predávať darčekové poukazy, ktoré môže Kupujúci uplatniť na nákup tovaru v E-shope. Na nákup darčekových poukazov sa nevzťahujú zľavy. Darčekové poukazy nie je možné vymeniť za hotovosť.
10.4. Ak Kupujúci uplatní darčekový poukaz na nákup, ktorého hodnota je nižšia ako hodnota poukazu, cenový rozdiel sa nevracia. Ak hodnota nákupu prevyšuje hodnotu poukazu, Kupujúci je povinný doplatiť rozdiel do plnej výšky objednávky.
10.5. Zľavy sa nevzťahujú na vypredaný tovar. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť aj ďalšie typy tovaru, na ktoré sa zľavy nevzťahujú.
10.6. Pri jednej objednávke môže Kupujúci použiť maximálne jeden zľavový kód a zároveň dostupný darčekový poukaz.
Doručenie tovaru
11.1. Pri vytváraní objednávky je Kupujúci povinný zadať do objednávkového formulára:
11.1.1. adresu a preferovaný čas doručenia, ak si želá doručenie prostredníctvom kuriérskej služby,
11.1.2. vybrané odberné miesto alebo výdajné miesto zvoleného prepravcu, ak si želá doručenie do výdajného boxu (s prihliadnutím na maximálne rozmery a hmotnosť zásielok podľa pravidiel daného poskytovateľa),
11.1.3. požiadavku na osobný odber tovaru v predajni/showroome REMARK Interier na adrese Hospodárska 39, 921 01 Piešťany.
11.2. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar osobne. V prípade, že Kupujúci nemôže tovar prevziať osobne a tovar bol doručený na ním uvedenú adresu a podľa jeho údajov, považuje sa doručenie za riadne a Kupujúci nemá nárok uplatňovať reklamáciu z dôvodu doručenia nesprávnej osobe.
11.3. Za účelom zabezpečenia včasného doručenia môže Predávajúci poveriť doručením tovaru zmluvného partnera.
11.4. Dodacia lehota jednotlivých produktov je rôzna a je uvedená v popise konkrétneho tovaru. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v rámci lehoty uvedenej pri danom produkte. V prípade nepredvídaných udalostí, ktoré Predávateľ nemôže ovplyvniť, a ktoré spôsobia omeškanie, je Predávajúci povinný bezodkladne kontaktovať Kupujúceho a dohodnúť sa na novom termíne dodania. Kupujúci má v prípade omeškania právo poskytnúť Predávajúcemu primeranú dodatočnú lehotu na dodanie. Po jej márnom uplynutí má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Ak je doručenie v dohodnutom termíne pre Kupujúceho podstatné (napr. z dôvodu konkrétneho termínu sťahovania), má Kupujúci právo odstúpiť od zmluvy okamžite, ak nebol tovar dodaný včas.
11.5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodanie alebo omeškanie v doručení, ak k nemu došlo v dôsledku pochybenia Kupujúceho (napr. nesprávna adresa, neprítomnosť na mieste doručenia) alebo v dôsledku vyššej moci.
11.6. Tovar sa považuje za doručený Kupujúcemu momentom jeho prevzatia, ktoré je potvrdené podpisom Kupujúceho (alebo oprávnenej osoby) na preberacom doklade alebo elektronickom zariadení kuriéra.
11.7. Pri preberaní zásielky je Kupujúci povinný skontrolovať jej stav. V prípade poškodeného obalu (preliačiny, zvlhnutie, trhliny a pod.) je Kupujúci povinný túto skutočnosť uviesť v preberacom protokole alebo elektronickom zariadení a spísať s kuriérom škodový záznam. Pokiaľ Kupujúci zásielku prevezme bez výhrad, má sa za to, že bola doručená v poriadku. V prípade chyby v množstve, konfigurácii alebo type tovaru je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho do 24 hodín od doručenia na e-mail store@remarkinterier.sk.
11.8. Približné ceny dopravy, podmienky dodania a prípadné zľavy na dopravu sú zverejnené na stránke www.remarkstore.sk. Konkrétna cena služieb je určená individuálne Predávajúcim na základe charakteru objednávky.
11.9. Počas dodania môže byť Kupujúcemu ponúknutá aj doplnková služba ako výnos, montáž alebo ekologická likvidácia starého nábytku. Tieto služby sú dostupné na vybraných miestach a ich cena je uvedená pri tvorbe objednávky v rámci možností doručenia.
11.10. Tovar je možné doručiť na území Slovenskej republiky aj do krajín Európskej únie. Podmienky doručenia mimo územia SR sa dohodnú individuálne.
Záruka kvality a doba trvanlivosti tovaru
12.1. Vlastnosti každého produktu predávaného v E-shope sú uvedené v popise konkrétneho tovaru na webovej stránke www.remarkstore.sk.
12.2. Predávajúci nezodpovedá za prípadné odchýlky vo veľkosti, tvare, farebnom odtieni alebo štruktúre tovaru, ak sú spôsobené individuálnym nastavením zobrazovacieho zariadenia Kupujúceho (napr. monitorom), čo je mimo dosahu Predávajúceho. Obrázky tovaru majú ilustračný charakter. Farby, rozmery, nápisy, funkcie a iné vizuálne znaky sa môžu mierne líšiť od skutočnosti – za záväzné sa preto považujú technické parametre a popisy uvedené v texte pri konkrétnom produkte.
12.3. Na niektoré produkty môže Predávajúci alebo výrobca poskytovať zmluvnú (dobrovoľnú) záruku. Dĺžka a podmienky tejto záruky sú uvedené buď v popise produktu, alebo v osobitnom záručnom liste, ktorý Kupujúci obdrží spolu s tovarom. Poskytnutie dobrovoľnej záruky nemá vplyv na zákonné práva Kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti za vady tovaru.
12.4. Ak pre daný tovar nebola poskytnutá zmluvná záruka, uplatňuje sa zákonná zodpovednosť za vady podľa príslušných právnych predpisov (najmä Občianskeho zákonníka). Zákonná lehota na uplatnenie reklamácie pri spotrebnom tovare je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ zákon alebo výrobca neustanoví inak.
12.5. Konkrétna záručná lehota pre jednotlivé produkty je uvedená pri ich popise na stránke E-shopu alebo v prílohe k tovaru.
12.6. V prípade, že je právnym predpisom stanovená doba trvanlivosti (napr. pre chemické výrobky, čistiace prostriedky a pod.),
Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v takej lehote, aby Kupujúci mal reálnu možnosť ho riadne a bezpečne použiť pred uplynutím doby trvanlivosti.
12.7. Tovar, ktorý bol odovzdaný do záručného servisu alebo vrátený Predávajúcemu z dôvodu reklamácie, bude uchovávaný maximálne po dobu 3 mesiacov odo dňa prvého oznámenia Kupujúcemu, že si môže tovar vyzdvihnúť. Toto oznámenie je Predávajúci oprávnený zaslať e-mailom alebo telefonicky na kontaktné údaje uvedené Kupujúcim. Po uplynutí tejto lehoty zašle Predávajúci Kupujúcemu poslednú výzvu na prevzatie tovaru s lehotou maximálne 14 dní. Ak Kupujúci ani v tejto dodatočnej lehote tovar neprevezme, Predávajúci má právo tovar ďalej neuchovávať a zabezpečí jeho ekologickú likvidáciu v súlade s predpismi, napr. odovzdaním oprávnenej organizácii na likvidáciu elektroodpadu alebo nábytku. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné dáta, informácie alebo osobné veci Kupujúceho, ktoré sa v tovare nachádzali, ani za škody spôsobené ich znehodnotením.
Reklamačný poriadok a vrátenie tovaru
13.1. Vady predaného tovaru sa odstraňujú, vadný tovar sa vymieňa alebo vracia v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
13.2. Výmena a vrátenie vadného tovaru
13.2.1. Kupujúci má v prípade vady tovaru nárok na bezplatné odstránenie vady, primerané zníženie ceny, výmenu za bezchybný tovar, alebo odstúpenie od zmluvy, ak ide o podstatné porušenie zmluvy.
13.2.2. Kupujúci si môže vybrať len jedno z týchto práv. Pokiaľ Predávajúci nie je schopný zvolený spôsob reklamácie zabezpečiť, ponúkne Kupujúcemu alternatívu. Kupujúci nemá nárok požadovať vrátenie peňazí pri nepodstatnej vade.
13.2.3. Podmienky reklamácie:
13.2.3.1 Reklamáciu je potrebné oznámiť na e-mail store@remarkinterier.sk s uvedením čísla objednávky a popisu vady.
13.2.3.2 Predložiť doklad o kúpe a prípadne záručný list.
13.2.3.3 Uviesť požadovaný spôsob vybavenia reklamácie.
13.2.3.4 Reklamáciu je možné uplatniť počas trvania záručnej lehoty.
13.2.3.5 Náklady na dopravu hradí Kupujúci, ktoré mu Predávajúci v prípade oprávnenej reklamácie preplatí.
13.2.3.6 Peniaze budú vrátené do 14 dní od prijatia reklamovaného tovaru.
13.2.3.7 Vadný tovar treba doručiť čistý, kompletný a ak možno v pôvodnom balení.
13.2.4. Tovar, ktorý bol úmyselne alebo nedbanlivo poškodený, alebo bol nesprávne používaný, nie je možné reklamovať. Osobitné záručné podmienky môžu byť uvedené v záručnom liste — platia, pokiaľ nie sú v rozpore s týmto poriadkom.
13.3. Výmena pri dodaní nesprávneho tovaru
13.3.1. V prípade, že bol Kupujúcemu doručený nesprávny tovar, musí túto skutočnosť nahlásiť najneskôr do 7 pracovných dní od doručenia. Predávajúci zabezpečí výmenu tovaru na svoje náklady. Ak výmena nie je možná, vráti Kupujúcemu peniaze do 14 dní.
13.4. Všeobecný postup pri vrátení tovaru a vrátení peňazí
13.4.1. Kupujúci môže tovar vrátiť iba v zákonnej lehote, t. j. do 14 dní (pri odstúpení od zmluvy) alebo v záručnej dobe (pri reklamácii).
13.4.2. Tovar musí byť zabalený tak, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Za poškodenie zásielky počas návratu Predávajúci nezodpovedá.
13.4.3. Pri vrátení tovaru, ktorý tvorí jeden celok (napr. súprava), je potrebné vrátiť všetky časti.
13.4.4. Tovar je možné vrátiť osobne v showroome na adrese Hospodárska 39, Piešťany alebo zaslať kuriérom. Pre ťažké kusy nábytku sa preprava dohodne individuálne.
13.4.5. Peniaze budú vrátené do 14 dní od doručenia tovaru a jeho skontrolovania. Kupujúci súhlasí, že vrátenie bude vykonané bankovým prevodom, ak sa nedohodne inak.
13.4.6. Predávajúci si vyhradzuje právo nevrátiť platbu, pokiaľ tovar neobdrží alebo neoverí jeho stav.
13.5. Odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu (predaj na diaľku)
13.5.1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku do 14 dní od prevzatia tovaru. Tovar však nesmie byť
použitý, poškodený ani inak znehodnotený. Kupujúci je zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania nad rámec oboznámenia sa s jeho vlastnosťami.
13.5.2. Toto právo sa nevzťahuje na tovar vyrobený na mieru podľa individuálnych požiadaviek Kupujúceho (napr. sedačka s vlastnou kombináciou látky a rozmerov).
13.5.3. Lehota na odstúpenie začína plynúť dňom prevzatia posledného kusu (pri viacdodávke).
13.5.4. Odstúpenie sa vykonáva písomne na e-maile store@remarkinterier.sk. Predávajúci potvrdí prijatie výzvy.
13.5.5. Tovar je potrebné vrátiť najneskôr do 14 dní od oznámenia o odstúpení. Kupujúci znáša náklady na spätné doručenie.
13.5.6. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie nesie Kupujúci.
13.5.7. Odstúpením od zmluvy zanikajú aj všetky vedľajšie zmluvy.
13.5.8. Predávajúci môže zadržať vrátenie peňazí, kým neobdrží tovar späť.
Zodpovednosť
14.1. Kupujúci zodpovedá za správnosť a pravdivosť údajov uvedených v registračnom formulári. V prípade, že uvedie nesprávne alebo neúplné údaje, Predávajúci nenesie zodpovednosť za dôsledky z toho vyplývajúce.
14.2. Kupujúci zodpovedá za všetky úkony vykonané prostredníctvom jeho používateľského konta v systéme E-shopu.
14.3. Kupujúci je povinný chrániť svoje prihlasovacie údaje pred zneužitím. V prípade, že dôjde k prihláseniu tretej osoby s použitím
prihlasovacích údajov Kupujúceho, považuje sa táto osoba za Kupujúceho.
14.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek škody alebo dôsledky, ktoré vzniknú Kupujúcemu z dôvodu, že si neprečítal tieto Obchodné podmienky, hoci mu bola táto možnosť poskytnutá.
14.5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za obsah stránok tretích strán, na ktoré môžu viesť odkazy z E-shopu, ani za aktivity týchto stránok. Nezodpovedá za činnosť iných osôb, inštitúcií alebo organizácií, ktoré tieto stránky spravujú, ani za ich produkty či služby.
Záverečné ustanovenia
15.1. Komunikácia medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vrátane oznámení, výziev a podnetov, prebieha písomne. Za písomnú formu sa považuje aj komunikácia prostredníctvom e-mailu.
15.2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tieto Obchodné podmienky v súlade s platnou legislatívou. Na zmluvy uzatvorené pred zmenou sa vzťahujú Obchodné podmienky platné v čase ich uzatvorenia.
15.3. Spory vzniknuté z kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s nákupom v E-shope sa prednostne riešia dohodou. Pokiaľ nedôjde k dohode, riešia sa spory príslušným súdom v Slovenskej republike v súlade s platnými právnymi predpismi.
15.4. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so sťažnosťou alebo podnetom písomne (napr. e-mailom na adresu store@remarkinterier.sk). Ak nebude s výsledkom spokojný, má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (napr. Slovenská obchodná inšpekcia, www.soi.sk).
Podmienky vrátenia tovaru pre právnické osoby a podnikateľov (B2B)
16.1. Tento článok sa vzťahuje na právnické osoby a fyzické osoby – podnikateľov, ktorí konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „B2B zákazníci“).
16.2. Vzťah medzi Predávajúcim a B2B zákazníkom sa riadi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov. Na tieto zmluvné vzťahy sa nevzťahujú ustanovenia právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.
16.3. B2B zákazník nemá zo zákona právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Vrátenie tovaru je možné len na základe výslovnej písomnej dohody s Predávajúcim.
16.4. V prípade, že sa Predávajúci a B2B zákazník dohodnú na vrátení tovaru, platia nasledovné podmienky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak:
- Tovar musí byť v pôvodnom stave, nepoužitý, nepoškodený a s kompletným príslušenstvom.
- Tovar musí byť riadne zabalený v pôvodnom alebo rovnocennom ochrannom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
- Náklady na dopravu a poistenie tovaru znáša B2B zákazník.
- Predávajúci si vyhradzuje právo účtovať manipulačný poplatok až do výšky 20 % z kúpnej ceny za spracovanie vrátenia.
16.5. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť vrátenie tovaru, ak:
- bol tovar zjavne používaný alebo poškodený,
- bol vyrobený alebo upravený na mieru podľa požiadaviek B2B zákazníka,
- tovar nie je kompletný alebo mu chýba pôvodné príslušenstvo.
16.6. V prípade uznania vrátenia je Predávajúci povinný vrátiť dohodnutú sumu B2B zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od prevzatia vráteného tovaru, a to rovnakým spôsobom, akým bola platba uskutočnená, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak
Informácia pre spotrebiteľov o prechode rizika poškodenia alebo zničenia tovaru
17.1. V súlade s § 420 Občianskeho zákonníka a smernicou Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov platí, že v prípade, keď je medzi predajcom a spotrebiteľom uzatvorená kúpna zmluva a predávajúcim sa tovar zasiela spotrebiteľovi, riziko náhodného zničenia alebo poškodenia tovaru prechádza na spotrebiteľa až v momente, keď on alebo ním určená tretia osoba (iná ako dopravca) prevezme tovar. Ak si dopravcu zabezpečil spotrebiteľ sám, bez toho, aby mu takú možnosť ponúkol predávajúci, riziko prechádza na spotrebiteľa už odovzdaním tovaru tomuto dopravcovi.
Pokyny na používanie a údržbu tovaru
18.1. Správne používanie a starostlivosť o tovar REMARK je rozhodujúce pre zachovanie jeho vzhľadu, funkčnosti a záruky. V nasledujúcich bodoch uvádzame odporúčania a podmienky používania:
Všeobecné pokyny pre nábytok
- Tovar sa musí používať len na účel, na ktorý bol vyrobený. Nevhodné použitie môže viesť k jeho poškodeniu.
- Po prevzatí skontrolujte kompletnosť balenia a prípadné vizuálne vady.
- Pri montáži sa vyhýbajte ostrým predmetom, mohli by tovar poškodiť.
- Montujte na rovnom, suchom a stabilnom povrchu.
- Počas montáže odporúčame podložiť podlahu ochrannou podložkou.Tovar je potrebné umiestniť minimálne 5 cm od steny, aby sa predišlo odieraniu povrchu.
- Ochrannú fóliu (ak je) odstraňujte až po kompletnej montáži.
- Prírodné materiály ako masívne drevo (dub, buk, breza atĎ.) majú svoje prirodzené vlastnosti ako suky, rozdiely v odtieni, jemné praskliny, ktoré nie sú vadou.
- Tovar chraňte pred priamym slnečným žiarením, vlhkosťou, prudkými zmenami teploty.
- V miestnosti odporúčame udržiavať relatívnu vlhkosť medzi 40 % až 70 %.
- Vysoké alebo nízke teploty, alebo ich prudké zmeny, môžu spôsobiť deformácie.
- Nevystavujte tovar účinku chemikálií (alkalické či kyslé látky, rozpúšťadlá, čistiace prostriedky).
- Čistite jemnou handričkou, ideálne vlhkou mikrovláknovou. Na suché čistenie použite jemnú kefku.
- Nepoužívajte abrazívne hubky alebo čistiace pasty.
- Pri mokrom tovare nikdy nepoužívajte sušič na vlasy, ale papierové utierky alebo suchú bielu handričku.
- Kovové povrchy čistite len vhodnými prípravkami, bez častíc a bielidiel.
- Povrchy z mramoru chráňte pred kvapalinami, ktoré by mohli preniknúť a zanechať škvrny.
- Nepoužívajte nábytok ako oporu, stupienok alebo ho neťahajte po podlahe.
Čalúnený nábytok
- Pred prvým použitím odstráňte všetky transportné poistky.
- Vzhľadom na mäkké a čalúnené materiály sa môže vyskytnúť pokrčenie po preprave. Vhodné je manuálne upraviť tvar opierok.
- Nezdvíhajte nábytok za podrúčky alebo vankúše. Vždy zdvíhajte za spodnú časť.
- Po rozbalení nechajte nábytok vetrať.
- Prvé mesiace používania môže pena zmeniť tvar (zmekne), ide o bežný proces.
- Nesadajte si na operadlo ani na bočné strany.
- Striedajte miesta sedenia, aby ste predišli nerovnomernému opotrebeniu.
- Pravidelne upravujte tvar vankúšov ručne.
- Príznaky bežného používania ako pokrčenie látky, rozťahovanie alebo lesk nie sú vadou.
- Rozkladacie mechanizmy nie sú určené na denné spanie, ak to nieje uvedené.
- Nepoužívajte mechanizmus jednostranne.
- Deti nesmú ovládať mechanizmus bez dozoru.
- Vyhýbajte sa kontaktu poťahu s potom, tukmi, alkoholom a čiastiacimi prostriedkami.
- Neumiestňujte tlačeniny (noviny, časopisy) priamo na poťah. Môžu zafarbiť materiál.
Postele a zdvihacie mechanizmy
- Nestojte, neskáčajte ani neskrývajte sa v žiadnej časti postele.
- Z hygienických dôvodov odporúčame vymeniť rošt po 10 rokoch.
- Zdvihacie mechanizmy ovládajte s opatrnosťou. Deti ich nesmú používať.
Vyberajte matrac s vhodnou hmotnosťou - príliš ťažký matrac môže znemožniť správnu funkciu mechanizmu.
Pravidlá používania a údržby nábytku z prírodnej kože
- Prírodná farbená koža môže časom praskať a olupovať sa v dôsledku absorpcie telesného tuku a potu, ktoré prenikajú do povrchu kože a postupne narúšajú vrstvu farby.
- Správne a pravidelné čistenie výrazne predlžuje životnosť kože a pomáha predchádzať praskaniu a olupovaniu.
- Pri používaní môže dôjsť k zmene odtieňa, lesku alebo napnutiu poťahu – ide o prirodzené vlastnosti prírodnej kože.
- Tieto zmeny, ako aj mierne odreniny či zvýšený lesk, sú normálne znaky opotrebovania a nie sú dôvodom na reklamáciu.
- Každý kus kože je jedinečný – odchýlky v farbe, štruktúre či vzhľade sú prirodzené a nevyhnutné. Nie je možné zaručiť, že farba
vzorky a výsledného nábytku bude identická. - Vzhľad kože ovplyvňuje genetika zvieraťa, jeho životné podmienky a výživa. Preto sa môžu na povrchu nachádzať jazvy, pigmentové
škvrny, žilovanie či záhyby – tieto znaky sú dôkazom autenticity a nie vadou. - Na výrobu nábytku sa najčastejšie používa hovädzia koža. Na jednu sedaciu súpravu sa spotrebuje koža z približne šiestich zvierat.
Každá časť zvieraťa má inú štruktúru kože, a preto sa ani jednotlivé diely jedného kusu nábytku nemusia úplne zhodovať. - Vôňa, farebné odtiene, tvrdosť či hrúbka kože sa môžu líšiť v závislosti od miesta použitia na výrobku – to je výsledkom technológie
spracovania. - Kožený čalúnený nábytok sa vyrába z mäkkých materiálov a nie je možné presne zmerať jeho rozmery. Menšie rozdiely v rozmeroch, švíkoch či tvaroch vankúšov sú prirodzené a nepredstavujú výrobnú vadu.
- Na bežné čistenie odporúčame použiť jemnú bavlnenú (najlepšie svetlú) handričku navlhčenú v čistej vode izbovej teploty.
Dva- až trikrát ročne ošetrite kožu špeciálnym prípravkom na kožený nábytok, aby ste predišli vysychaniu a praskaniu.
- Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá, acetón, alkohol, mydlo ani pracie prášky.
- Vhodné sú len krémy na čistenie kože.
- Poťahy z kože sa nesmú prať ani sušiť v sušičke – mohlo by dôjsť k ich nezvratnému poškodeniu.
- Nepoužívajte naraz viacero druhov čistiacich prostriedkov alebo ich nestriedajte v krátkom časovom slede.
Pravidlá používania a údržby nábytku z MDF, dreva a preglejky
- Nepokladajte na povrch horúce ani mokré predmety.
- Lesk a ošetrenie povrchov vykonávajte len po dôkladnom preštudovaní zloženia prípravkov. Vysoký obsah silikónu alebo rafinovaných ropných látok môže poškodiť povrchovú úpravu.
- Nábytok skladujte v miestnostiach s teplotou od +15°C do +25 °C a relatívnou vlhkosťou 45–70 %.
- Nábytok umiestňujte do dobre vetraných priestorov. Nesmie sa dotýkať vlhkých stien alebo byť v blízkosti kúrenia.
- Chráňte nábytok pred vlhkosťou. Pri kontakte s vodou utrite povrch okamžite suchou handričkou. Dlhší kontakt s tekutinou môže spôsobiť deformáciu alebo odlepenie hrán.
- Povrchy chráňte pred mechanickým poškodením. Nepoužívajte ostré nástroje a chráňte ich pred chemikáliami.
- Na čistenie používajte len suchú a jemnú handričku alebo špeciálne utierky. Nepoužívajte silný tlak ani netrite jedno miesto opakovane.
- Pri ťažšie odstrániteľnej špine použite špeciálne prípravky, ktoré majú aj ochranný, leštiaci alebo dezinfekčný účinok.
- Nábytok používajte výlučne na jeho určený účel, aby nedošlo k poškodeniu jeho konštrukcie.
Pravidlá používania a údržby nábytku z laminovanej drevotriesky (LDTD)
- Nábytok z laminovanej drevotriesky je citlivý na priamy kontakt s vodou. Osobitnú pozornosť venujte hranám dosiek –
ak sa voda dostane dovnútra, môže dôjsť k „zdvihnutiu“ (napučaniu) materiálu. - V prípade rozliatia vody alebo inej tekutiny je potrebné ju okamžite utrieť. Voda, ktorá zostane na povrchu dlhší čas, môže preniknúť do štruktúry a spôsobiť deformáciu.
- Laminovaná drevotrieska je horľavá – nesmie sa umiestňovať v blízkosti otvoreného ohňa, krbov alebo ventilácií, ktoré vyfukujú horúci vzduch. Vysoké teploty môžu poškodiť materiál aj povrchovú úpravu.
Pravidlá údržby a používania drevených a dyhovaných stolov
- Pri dlhodobom vystavení niektorých častí priamemu svetlu môže dôjsť k zoslabenému odtieňu v porovnaní s časťami, ktoré sú tienené. Pri výmene alebo dopĺňaní nábytku môže dôjsť k farebným rozdielom – tie po čase vyblednú alebo sa vyrovnajú, nejde o vadu.
- Pri premiestňovaní stolov ich vždy najprv nadvihnite, aby ste predišli poškodeniu konštrukcie a rámu.
- Nábytok nevystavujte silnému bodovému tlaku – môže dôjsť k poškodeniu štruktúry.
- Znečistenie odstraňujte čo najskôr. Uprednostnite savý materiál namiesto drhnutia. Dlhodobo nezotretá voda môže spôsobiť biele škvrny.
- Alkohol, parfumy, vody po holení a lieky môžu vážne poškodiť povrchovú úpravu.
- Nepoužívajte nôž priamo na pracovnej ploche – vždy použite dosku na krájanie.
- Nepokladajte priamo na povrch horúce panvice, hrnce, žehličky alebo iné horúce predmety – použite tepelne izolačné podložky.
- Nepokladajte na nábytok plastové alebo gumové predmety (napr. lampy, podložky), pretože niektoré plasty obsahujú látky, ktoré môžu poškodiť povrch. Používajte látkové obrusy, servítky alebo poťahy.
- Pravidelne meňte polohu dekorácií a predmetov, aby nedošlo k vytvoreniu svetlejších miest pri vyblednutí.
- Nepoužívajte viacero druhov čistiacich prostriedkov naraz alebo bezprostredne po sebe.
- Základom údržby dreveného nábytku je pravidelné utieranie prachu čistou, mäkkou handričkou.
- Pri umiestňovaní nápojov, rastlín a iných predmetov vždy používajte podložky alebo tácky. Ak dôjde k rozliatiu tekutiny, vzniknú škvrny a pri dlhšom pôsobení môže dôjsť k poškodeniu povrchu.
- Povrch dreveného nábytku negatívne ovplyvňuje priame slnečné žiarenie – drevo bledne a praská. Nábytok preto neumiestňujte k oknám, klimatizáciám a kúreniam, ktoré narúšajú vlhkostnú rovnováhu.
- Drevený nábytok chráňte aj pod obrusmi a podložkami – pravidelne kontrolujte, či sa pod nimi nenachádzajú rozliate kvapaliny alebo nečistoty.
- Ak je nábytok vyrobený z masívu, môžu sa objaviť prírodné znaky ako suky, odchýlky v štruktúre či farebnosti – tieto vlastnosti zvýrazňujú autentickosť a jedinečný charakter nábytku.
- Najväčšími nepriateľmi dreveného nábytku sú extrémne teplo, chlad, vlhkosť, voda, slnko a náhle zmeny podmienok. Nábytok chráňte pred zdrojmi tepla a umiestňujte ho mimo priameho slnka.
- Počas vykurovacej sezóny môže masívne drevo vysychať – odporúčame používanie zvlhčovača vzduchu. Pri vlhkosti pod 55 % môže dôjsť k prasklinám. To nie je vadou výrobcu, ale dôsledkom nesprávneho používania.
- Mimo vykurovacej sezóny, ak vlhkosť presiahne 70 %, drevo absorbuje vlhkosť, rozťahuje sa a pohyblivé časti sa môžu vzájomne zadrhávať. Miestnosť je vtedy potrebné odvlhčiť.
- Neponechávajte drevený nábytok na priamom slnku. Umiestňujte ho ďalej od okien, radiátorov a klimatizácií.
- Pravidelne meňte umiestnenie predmetov na povrchu nábytku, aby sa predišlo tvorbe svetlejších plôch.
- Niektoré plasty alebo gumy môžu obsahovať látky, ktoré narúšajú povrchovú úpravu. V takýchto prípadoch použite textilné podložky alebo obaly.
- Znečistenie odstraňujte okamžite savým materiálom. Alkohol, parfumy a niektoré lieky môžu trvalo poškodiť povrch.
- Nepoužívajte naraz alebo po sebe viacero typov čistiacich prostriedkov.
Pravidlá údržby a používania kovových a sklenených prvkov, sklenených stolov a dosiek
- Na kovové povrchy nepoužívajte tvrdé abrazívne prostriedky. Po poškriabaní ihneď vyleštite dané miesto, aby ste zabránili korózii podkladovej vrstvy.
- Prach z kovových povrchov odstraňujte jemnou suchou handričkou. Povrchy z chrómu alebo nerezovej ocele čistite výhradne peciálnymi prípravkami určenými na tento typ materiálu.
- Dlhodobé skladovanie kovového nábytku vo vlhkom prostredí môže spôsobiť koróziu. Interiérový nábytok nie je vhodný na vonkajšie použitie.
- Sklenené prvky čistite jemnou suchou handričkou. Používajte len čističe skiel od renomovaných výrobcov a riaďte sa pokynmi na obale.
- Čističe nikdy nestriekajte na iné materiály alebo na matné sklá. Matné sklá vždy odskrutkujte tak, aby matná strana smerovala nadol.
- Zabráňte kontaktu matného skla s mastnotou – vznikajú škvrny, ktoré sa ťažko odstraňujú.
- Matná (drsná) strana skla je ošetrená špeciálnym lakom – umývajte ju len vlažnou vodou (35–40 °C) bez použitia čističov.
- Ak sa znečistí len časť matného skla, je potrebné vyčistiť celý povrch naraz, inak vzniknú fľaky.
- Používajte len bavlnenú alebo špeciálnu handričku na sklo. Nepoužívajte tlak ani netrite jedno miesto opakovane.
- Matné sklo nikdy nečistite klasickým čističom na sklá.
Pravidlá údržby a používania stoličiek
- Stoličky používajte výhradne na sedenie. Neslúžia ako schodíky ani na státie.
- Chráňte stoličky pred pôsobením tekutín (džús, káva, víno, voda) a chemikálií (kyseliny, zásady, farby, rozpúšťadlá). V prípade kontaktu škvrnu ihneď odstráňte.
- Pri presúvaní stoličky ju neťahajte, ale nadvihnite. Ochraňujte podlahu – pri citlivých povrchoch vždy použite podložky pod nohy (nie sú súčasťou balenia).
- Kolieska z tvrdého plastu sú určené na mäkké podlahy (koberec). Pogumované kolieska sú vhodné na tvrdé podlahy (parkety, dlažba, laminát).
Tipy na údržbu stoličiek:
- Povrch udržiavajte suchý. Čistite suchou jemnou handričkou (flanel, plyš) a používajte výhradne odporúčané čistiace prostriedky.
- Čistite každú časť stoličky ihneď po znečistení.
- Nečistite lakované kovové povrchy agresívnymi čističmi – použite iba jemné prostriedky určené na lakovaný kov bez abrazívnych častíc a bielidiel.
- Zabráňte kontaktu so silne reaktívnymi látkami ako sú kyseliny, zásady, farby, rozpúšťadlá – môžu poškodiť povrch a ohroziť zdravie.
- Plastové časti a dekory čistite vlhkou handričkou a následne utrite do sucha. Nepoužívajte abrazívne handričky ani čističe. Nepoužívajte prípravky určené na drevo.
- Každý kus nábytku (vrátane stoličiek) môže podľa hmotnosti a podkladu poškodiť podlahu. Neťahajte stoličku – zdvihnite ju. Používajte ochranné podložky pod nohy.
Maximálne odporúčané zaťaženie:
- Kuchynský stôl: 100 kg
- Barová stolička: 100 kg
- Sklenený konferenčný stolík: max. 0,75 kg/dm²
- Kancelárska stolička: 110 kg
- Jedálenská stolička pre domáce použitie: 100 kg
Fotografie produktov na stránke sú ilustračné. Skutočný vzhľad, materiál či farebný odtieň produktu sa môže mierne líšiť v závislosti od použitého zariadenia na zobrazenie a osvetlenia pri fotení. Ilustračné fotografie nemôžu byť základom na uplatnenie reklamácie. V prípade nejasností ohľadom vlastností produktu odporúčame kontaktovať obchodného zástupcu pred nákupom. Tovar sa považuje za bezchybný, ak zodpovedá vzorke, modelu alebo popisu uvedenému v E-shope.
V Piešťanoch, dňa 1.8.2024